DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Turizm için İngilizce I
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
ING 250
Güz
3
0
3
2
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Ders, turizm sektörünün mesleki gereksinimlerini yerine getirebilmesi için gerekli İngilizce iletişim becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler; • Turizm ile ilgili çeşitli konularda metinleri anlayabilecek,
  • Kısa paragraflar veya e-postalar yazabilecek,
  • Turizm ile ilgili konulardaki sorulara cevaplar verip; tavsiye vermek, pazarlık etmek gibi alanlarda konuşabilecek,
  • Turizm ile ilgili konularda basit açıklamalar yapabilecek,
  • Turizm sektöründe ihtiyaç duydukları kelime bilgisine sahip olabileceklerdir.
Ders Tanımı Bu ders, turizm sektörüne telefon konuşmaları, restoran çeşitleri, konaklama yerleri, havaalanları, yolcu gemileri, tren ve otobüs seyahatleri ve araba kiralama gibi turizm ve otel işletmeciliği gibi konularda gerekli olan Ingilizce bilgisini öğretmektedir.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 DERSE GİRİŞ
2 World Tourism English for International Tourism 2nd Edition / 9781447923879 / p:8-11
3 The United States English for International Tourism 2nd Edition / 9781447923879 / p:12-15
4 Jobs in Tourism English for International Tourism 2nd Edition / 9781447923879 / p:16-17
5 A Day in the Life English for International Tourism 2nd Edition / 9781447923879 / p:18-19
6 Visitor Centers English for International Tourism 2nd Edition / 9781447923879 / p:24-25
7 Bhutan English for International Tourism 2nd Edition / 9781447923879 / p:26-29
8 Case Study: Improve a Service English for International Tourism 2nd Edition / 9781447923879 / p:30-31
9 MOCK MIDTERM & MIDTERM
10 Package Tours English for International Tourism 2nd Edition / 9781447923879 / p:32-33
11 Cancun English for International Tourism 2nd Edition / 9781447923879 / p:34-35
12 City tours English for International Tourism 2nd Edition / 9781447923879 / p:36-37
13 Hotels English for International Tourism 2nd Edition / 9781447923879 / p:40-41
14 Room with a View English for International Tourism 2nd Edition / 9781447923879 / p:42-43
15 Review and Consolidation English for International Tourism 2nd Edition / 9781447923879 / p:48-51
16 Final Sınavı
Ders Kitabı

English for International Tourism 2nd Edition - Iwonna Dubicka and Margaret O'Keeffe /9781447923879

Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
40
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
1
15
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
5
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
10
Final Sınavı
1
10
    Toplam
88

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Turizm ve otel işletmeciliği alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibidir.

2

Turizm alanında edindiği bilgileri uygulama alanında kullanır.

3

Alanı ile ilgili olarak toplumsal, bilimsel, kültürel, hukuksal ve etik değerlere uygun hareket eder.

4

Turizm sektöründe yer alan işletmelerin satış pazarlama stratejilerini geliştirir.

5

Ülke ekonomisi ile turizm ekonomisi arasındaki ilişkiyi yorumlar.

6

Alan ve alandışı gelişmeleri yakından takip ederek, sosyal ve akademik yönden kendisini geliştirir.

7

İki yabancı dili kullanarak turizm ve otel işletmeciliği alanı ile ilgili bilgileri izlemek ve meslektaşları ile iletişim kurar.

8

Mutfak hizmetleri ve teknikleri ile ilgili bilgi ve beceriye sahip olup, ikram ve servis usullerini uygular.

9

Turizm ve otel işletmeciliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programlarını kullanır.

10

Edindiği bilgi ve becerileri toplam kalite yönetimi yaklaşımıyla değerlendirerek sürekli gelişimini sağlar.

11

Otel işletmesinde yer alan; önbüro, kat hizmetleri, yiyecek içecek ve insan kaynakları, muhasebe departmanlarının işleyişini kavrayarak stratejilerini uygular.

12

Toplantı, kongre, konferans, fuar organizasyonlarını planlar ve uygular.

13

Seyahat acentaları ve tur operatörlerinin çalışma alanını kavrayarak biletleme, ürün geliştirme ve paket tur tasarlama görevlerini yerine getirir

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest